سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژئوتکستایل پارچه ای با کاربرد بسیار بالا

ورق ژئوممبران

 

ساختار مختص و عملکردهای چندگانه آن سبب شده‌است تا این کالا به پارچه ای با کاربرد بسیار بالا در پروژه های عمرانی تبدیل شود. از گزاره خاصیت اصلی و ویژه آن می شود به ساختار نفوذپذیر آن اشاره نمود که در پروژه های عمرانی که اکثر وقت ها با آب مشغول می باشند، خاصیتی بسیار دارای اهمیت هست.

 

 

 

کارایی چندگانه ژئوتکستایل

تولیدات ژئوسنتتیک دارنده کاربردهای گسترده ای بوده و به همین ادله جزء طلاق ناپذیر پروژه های پهناور عمرانی میباشند. درین در بین عملکردهای چندگانه ژئوتکستایل ها منجر شده‌است تا آنان در کنار هر مورد از تولیدات ژئوسنتتیک در پروژه های عمرانی به عمل پروسه. از گزاره مهم‌ترین این عملکردها می شود به زهکشی، فیلتراسیون، جداکنندگی، مراقبت و مقاوم سازی اشاره نمود.

 

 

 

نقش زهکش و غربال ژئوتکستایل

نیاز به زهکشی در بنا های ژئوتکنیکی سال هاست که مطرح میباشد. این نیاز منجر گردیده تا غربال هایی که بازدارنده از شسته شدن خاک میشوند، آیتم استعمال قرار گیرند. چرا‌که شسته شدگی خاک در نزدیکی سیستم زهکشی سبب ساز بسته شدن این سیستم و ناپایداری های احتمالی در آن محدوده میگردد. ژئوتکستایل به جهت خصوصیت های اختصاصی به فردش تحت عنوان پرکاربردترین کالا در سیستم های زهکشی بنا های عمرانی شناخته شده‌است. منافذ بسیار ریز آن ضمن عبور جریان آب ذرات خاک را غربال کرده و بازدارنده از عبور آن‌ها و آب شستگی میشوند. این محصول ها تحت عنوان غربال در سیستم های زهکشی سدهای خاکی، راه و روش ها و سامانه ریلی ها، دیوارهای حائل و… به عمل می‌روند.