سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل آماده سازی بستر خاکی جهت نصب ورق ژئوممبران

 

فرآیند مهیا سازی بستر خاکی جهت نصب ورق ژئوممبران 

1- با دقت به انتخاب بعد ها و حجم استخر محل متبوع به وسیله لودر گودبرداری می‌شود. برحسب گونه خاک معمولا شیب دیواره ها متغییر می‌باشد. شایسته ترین زاویه شیب دیواره 45 تا 65 رتبه بوده که می قدرت با استعمال از غلطک دستی موتور دار یا این که فارغ از موتور و با یاری تراکتور تراکم لازم را ساخت نمود و کف استخر دارنده تراکم 90 درصد باشدو همینطور بایستی شیب کف به سمت محل تخلیه هدایت شود.

2- بعداز عملیات خاکبرداری بستر می بایست صاف و هموار و عاری از هر سیرتکامل سنگ و کلوخ باشد. ناهمواریها منجر می گردد ژئو ممبران به خیر بر روی بستر مطابقت نگردد و در قبال فشار وارده از سوی آب نیروی کشش متعددی بر آن وارد شود.لذا می قدرت برای بدست آوردن یک بستر مطللوب از ملات گل برای دیوارها و ماسه بادی برای کف استفاده کرد.

3- جهت گیر دار کردن ورق ژئو ممبران در حوالی استخر بعد از رعایت اطراف و مسافت مجاز از حاشیه استخر که حدود یک متر هست ترانشه ای به بعدها 50 سانتیمتر و پهنا 60 سانتیمتر عمق احداث گردد تا حاشیه های فرنگی ورق جهت مهار شدن باطن ترانشه قرار گیرد و بر روی آن خاکریزی شود.

4- از آنجائیکه کالا این ورق پلی اتیلن می‌باشد تمام لوله های محل ورود و خروجی چه در کف و چه در دیواره ها بایستی از کالا پلی اتیلن باشد و در صورتیکه تخلیه از کف صورت پذیرد می بایست شبکه 70 سانتیمتر در کف استخر تولید شود که در صورتیکه لوله تخلیه در دیواره عمل گذارده شود بایستی لوله از کف و دیواره 50 سانتیمتر مسافت وجود داشته باشد.

5- در پروژه هائی که قرار میباشد عملیات بتن ریزی بر روی ژئوممبران صورت پذیرد سفارش می شود از محصولی با اسم ژئوتکستایل که از فرآورده پلی پروپیلن دارنده مقاومت کشش بالائی است به کار گرفت .