سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ساخت استخر کشاورزی

ورق ژئوممبران

پباده سازی و ایجاد استخر های شنا امروزه تابعی از استاندارد های جان دار در مهندسی ساختمان می‌باشد.
بر پایه ی کاربرد استخرهای خانگی در انواع هندسی متعدد پباده سازی میگردند و طولانی تر از رعایت استانداردهای بنا،رضایت صاحب کار باتوجه به فضای محدود ساختمان از دید معماری موردنظراست.
در تولید استخرهای همگانی و ماهر نیز با دقت به تجهیزات در لحاظ گرفته گردیده مطابق هدف ها صاحبکار،اعتنا به استانداردهای مو جود الزامی است.
بر این مبنا استقرار استخرها در زمین های لغزنده یا این که رونده یا این که در لبه دامداری ها یا این که تصفیه منزل های فاضلاب بر خلاف همین اصول میباشد.
بطور کلی در پباده سازی بنا مخزن استخرها از بتن های دارای اسلحه با آرماتور بندی درست می‌باشد که در آن‌ها طرز اعتنا طراح و آفریننده به اجرای آب بندها و درزهای انبساط ، طریق عمل گذاری لوله ها و مجاری تا سیساتی و مدل لوله ها و اتصالات باطن بتن ، از اهمیت بسزایی شامل است.
یک کدام از مهم ترین عارضه ها اهمیت رعایت اصول نقل شده ، این میباشد که در چهره وجود احتمال نشتی به جهت عدم رعایت اصول علاوه بر کاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و یا این که زخم دیدگی فونداسیون ساختمانهای جنبی استخر موجود هست.
تمجید استخر
محل محافظت حجم معینی از آب به طور کاملً پاکیزه و بهداشتی بمنظور شنا و بقیه ورزش های آبی رنگ را استخر می نامند و تفاوت اساسی استخر های شنا با بقیه شناگاهای و امان آبی‌رنگ نزدیک به و اندازها از سویی و کیفیت آب مصرفی آن از سوی دیگر میباشد .
اشکال استخر شنا
بطور کلی استخر ها را در دو گونه روباز و سرپوشیده طبقه بندی نمود و همینطور گونه کاربری آنان نیز گونه بندی دیگری را موجب میگردد مانند استخرهای شنای قهرمانی ، استخر های تفریحی ، بهداشتی و درمانی که معمولاً یاور با قسمتهای دیگری همچون سونا و یا این که واحد های بدنسازی میباشد .البته صرف لحاظ از هر جور می بایست دارنده بعد ها واندازه هایی باشد که در زمره استخر های استاندارد قرار گیرد.
بعد ها ایجاد بنا و بدنه استخر

استخر های استاندارد با بعدها تحت ساخته می‌شوند .
الف : 25*13.5 متر ( در برخی اماکن ورزشی بعدها 30* 10 متر موجود هست )
ب : 33* 16 متر
پ : 50* 25 متر یا این که 50 *21
عمق استخر ها بسته به دسته کاربردی گوناگون میباشد و معمولاً بصورت تحت میباشد .
الف : استخر های تعلیماتی ، منحصربه‌فرد مبتدیان که معمولاً از عمق 70 سانتیمتر تا ماکزیمم 120 سانتیمتر میباشد .
ب : استخرهای شنای همگانی ، قابل استعمال اشخاص مسلط به حرفه شنا از عمق 125 سانتیمتر تا عمق 350 سانتیمتر
پ : استخرهای شنای قهرمانی ، برای شنا و مسابقات از عمق 180 سانتمتر تا 450 سانتیمتر ، برای شیرجه با طول متعدد تا عمق 10 متر نیز ساخته می گردد.
ج : استخر های واترپلو ، برای مردان 30*20 متر با عمق 1.80 و برای بانوان 25*20 متر.