سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژئوسل چیست و مشخصات فنی آن چگونه است؟

ورق ژئوممبران


گونه های ژئوسل و کاربردهای آن

ژئوسل
تعریف‌و‌تمجید همگانی:

از اتصال نوارهای ژئوممبران یا این که ژئوتکستایل ساختاری آشیانه زنبوری بوجود میاید که بسته به ضخامت نوارهای تشکیل دهنده می‌تواند ضخامت مشخصی از خاک، شن، ماسه و حتی بتن را از روش محدود کردن تکان جانبی در منزل های خویش نگه دارااست.

این ساختار که در مقایسه با غشاء نازک ژئوممبران یا این که کانال نازک ژئوگرید، سه بعدی به حساب آورده می شود ژئوسل اسم گرفته میباشد.


گونه های ژئوسل:

ژئوسل های گوناگون را می اقتدار مبتنی بر متاع نوارهای تشکیل دهنده منزل ها (Cells) و یا این که ساختار نوارها (یک پارچه یا این که سوراخدار) و نیز طریق اتصال نوارها و ساختار نقاط اتصال ، نوع بندی کرد.

ژئوسل های پارچه ای، از نوارهای ژئوتکستایل که معمولا” از مال پلی استر می‌باشند تشکیل شده اند. ویژگی انتقال آب (گذردهی) ژئوتکستایل در حالی که بازدارنده از عبور ذرات خاک می‌گردد ، از ویژگی ها ممتاز این مدل ژئوسل میباشد ؛ و عدم مقاومت در مقابل UV خورشید و گران بودن نسبی را می اقتدار از نقاط ضعف این فرآورده دانست.

ژئوسل های پلاستیکی از نوارهای ژئوممبران که معمولا” از فرآورده HDPE می باشند ساخته می گردند. ازآنجاکه ژئوممبران درمقابل سیالات نفوذ ناپذیر میباشد، در صورتیکه که نیاز به زه کشی و عبور سیالات وجود داشته باشد، لازم میباشد نوارهای ژئوممبران را پیشین از اتصال به یکدیگر (ساخت ژئوسل) سوراخدار کرد.

چگونگی اتصال نوارها نیز حائز اهمیت فوق العاده ای میباشد. تکنولوژی توسعه یافته ای برای ساخت ژئوسل از HDPE نیز موجود است که سوراخهای موردنیاز برای زه کشی را در نقطه اتصال تعبیه می نماید. بنابراین تولید سوراخهای موردنیاز برای زه کشی موجب کاهش مقاومت کششی نوارهای ژئوممبران نخواهد شد

کاربردهای ژئوسل: