سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنترل کیفیت ژئوسینتتیک ها

ورق ژئوممبران


2- ژئوتکستایل (Geotextile):

این جنس پوشش پلیمری محافظی میباشد که از آن جهت تحکیم و مسلح کردن خاک، فیلتراسیون، حفاظت، جداسازی و… در انجام کار‌های عمرانی استعمال میگردد که در دو گونه بافته گردیده یا این که منسوج (Woven) و بافته نشده یا این که غیرمنسوج (Non Woven) ساخت می شود. استانداردهایی که اکثر زمان ها برای در دست گرفتن کیفیت ژئوتکستایل ها گزینه استعمال قرار میگیرد عبارتند از: GT12a، GT12b ، ZTV. 


3- ژئوگرید(Geogrid):

برگه ای میباشد دارنده ساختار متشکل از حرفه‌ها (Ribs) که بصورت عمود بر هم (طولی و عرضی) یا این که غیر عمود در نقاطی به اسم نقاط اتصال (Junction) به شیوه های متفاوت بهم متصل گردیده اند و چشمه‌هائی به صورت کانال(Geo Grid)و یا این که یکسری ضلعی (Geo Net) را بوجود آورده اند.ازجمله کاربردهای ژئوگریدها می شود به جداسازی، فیلتراسیون، ارتقا مقاومت بستر جاده و …اشاره نمود.


4- واتراستاپ(Waterstop):

واتراستاپ ها به مراد آب بندی درزهای اجرایی و محل های انقطاع بتن آیتم استعمال قرار میگیرد. از اشکال واتراستاپ ها می شود به واتراستاپ از فرآورده PVC (پی او سی) و واتراستاپ بنتونیتی اشاره نمود. استانداردی که اکثر اوقات برای در اختیار گرفتن کیفیت واتراستاپ های پی او سی یا این که پلی الفینی آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد استانداردZTV هست.