سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین استخر بتونی، استخر ژئوممبران و استخر پیش ساخته در چیست

ورق ژئوممبران


ایجاد و احداث استخر به یکسری موقعیت پایین قابلیت و امکان پذیر میباشد:


1- استخر های بتونی: درین نحوه استخر را میتوان درون زمین و یا این که روی زمین عمل کرد، جهت ایجاد استخر های باطن زمین نیاز به گود برداری، عایق کاری و به کارگیری از مصالحی همچون سیمان، بتون، و غیره می باشد، ولی بایستی اشاره داشت که شرکت ها تولید کننده استخر هر مورد به نحوه خاصی کار می نمایند و این شیوه ها به طور کامل تجربی میباشد، بعنوان نمونه به کارگیری از چسب های منحصر استخر و درصد ادغام مواد و مصالح به طور کامل تجربه مهندسین استخر ها می باشد، پس با دقت به حالت فوق می بایست اشاره داشت در صورتی استخر های بتونی به وسیله مهندسین و سازندگان این استخر ها انجام گیرد، هزینه بالایی دارااست.

2- استخر ژئوممبران: این مدل استخر در واقعیت نوعی پوشش عایق پلیمری بوده که لازم به اجرا میباشد، در واقعیت این استخر نیز بایستی اجرا شود و مراحلی همچون سُست نبودن خاک، نقشه برداری و باز‌بینی و نصب مارام دارااست، این استخر ها قابل جابجایی نبوده و بعداز نصب فضای اشغال گردیده قابل گردآوری نمیباشند، هزینه تولید استخر ژئوممبران نیز بدلیل تنظیم مواد اول لوکس و جاگذاری استخر مقرون بصرفه نمیباشد، از استخر ژئو ممبران در مصارف مختلفی همچون کشاورزی، رشد ماهی و ذخیره آب به کارگیری می‌گردد.


3- استخر پیش ساخته: این استخر در مدلهای مختلفی به بازار های جهانی عرضه می‌شود، یکی نوع های نو این استخر ها که امروزه موردپسند بخش اعظمی از سازندگان استخر قرار گرفته استخر پیش ساخته یا این که مهیا استیل میباشد، این فرآورده بسیار دیدنی پباده سازی گردیده که در واقعیت نوعی بدنه فلزی داشته که در باطن آن یک لایه از PVC قرار می گیرد، براحتی در طول کوتاهی نزدیک به یک ساعت قابل نصب می باشد. استخر پیش ساخته یا این که مهیا بعدی را میتوان با تیتر استخر فایبرگلاس معرفی کرد که در واقع نوعی استخر کامپوزیت دار با تکه های فایبرگلاسی میباشد، بدنه داخلی این استخر ها نیز از PVC قطور بوده و براحتی قابل نصب و فعال سازی می‌باشند. دسته های دیگر استخر را میتوان به استخر فراهم برزنتی، کادر دار و کناره بادی اشاره داشت که هر مورد از متاع PVC کلفت می‌باشند. ارزش کلیه گونه های استخر پیش ساخته بسیار مطلوب بوده و ضمنا اکثر دسته ها دارنده تاسیسات هستند.