سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ژئوممبران

ورق ژئوممبران

ژئوممبران سنگین (high-density polyethylene): ژئوممبران hdpe نوعی از ژئوممبران می باشد که معمولاً برای احداث استخرهای ذخیره آب به کار می‌رود این جور ژئوممبران نسبت به ژئوممبران‌های دیگر انعطاف‌پذیری بالاتری دارد . 

ژئوممبران سبک (liner low density polyethylene): ژئوممبران سبک نوعی ژئوممبران است که معمولاً برای ایزولاسیون فونداسیون، ایزولاسیون بام سبز، ایزولاسیون تونل به عمل می‌رود و انعطاف آن از دیگر ژئوممبران‌ها عمده هست . 

ژئوممبران (pvc (polyvinyl chloride: نوعی از ژئوممبران هست که میزان انعطاف آن مابین ژئوممبران سبک و سنگین میباشد به همین خاطر از گزاره کاربردهای ژئوممبران سبک و سنگین وزن بیشترین کاربرد آن در معدن هست . 

ژئوممبران(vldpe (vinyl low density polyethylene: جدیدترین گونه ژئوممبران‌ها می‌باشد که به تازگی عرضه شده‌است که از ادغام وینیل و lldpe به وجود آمده‌است .

کاربرد 

ژئوممبران احداث استخر کشاورزی : امروزه جای استخرهای بتنی را استخرهای ژئوممبرانی گرفته‌است به عامل هزینه‌های اقتصادی تر و قدمت فراتر ژئوممبران نسبت به بتن (ژئوممبران در برابر اشعه خورشید مقاوم می‌باشد و در سرما و گرما فراوان مقاوم تر از بتن است به طوری که ژئوممبران تا دمای +80 درجه سانتی گراد و -70 در جه سانتی گراد را تحمل می‌کند، ژئوممبران نفوذ نا پذیری 100 درصد دارااست در حالی که بتن و سنگ و سیمان نفوذ ناپذیری اندکی دارد) معمولاً برای احداث استخرهای کشاورزی از ژئوممبران hdpe به کارگیری میشود . 

مزایای 

احداث استخرهای کشاورزی با ورق ژئوممبران[1] 

نصب 

سرعت بالا و اسان کاهش 

چشمگیر هزینه ها در مقایسه با بتن و سنگ و سیمان عمر 

موءثر 20-40 سال ژئوممبران ها با اعتنا به شرایط محیطی و پروژه مقاومت 

حرارتی بالا استقامت 

بالای ورق های ژئوممبران دربرابر فشار آب وجود 

ضخامت های متفاوت برای عمق های متنوع و بالا خنثی 

بودن پلی اتیلن ها در برابر الودگی ها و مواد افزودنی نچسبیدن 

 

جلبک و خزه ها به دیواره و کف استخر