سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمینه های کاربرد ژئوممبران

ورق ژئوممبران

ایزوگام 

پایتخت » مقالات تخصصی » کاربرد ژئوممبران 

کاربرد 

ژئوممبران فهرست 

کاربرد 

ژئوممبران مزایای 

عایق ژئوممبران کاربرد 

ژئوممبران ژئوممبران محصولی از شرکت‌های تولیدی عایق می باشد که در بازار به حیث مواد تشکیل دهنده در دو جور پلی اتیلنی و PVC موجود میباشد . فعالیت حساس ژئوممبران عایق بندی در برابر نفوذ مایعات بوده و اجرای آن با حرارت انجام می گیرد و بر خلاف قیر و ایزوگام نیازی به گشوده سازی ندارد .برای نصب و اجرای ژئوممبران ،لوله‌های رینگ ای شکل آن را در محل خاکبرداری در کنار نیز باز مینمایند و به وسیله جوش‌های حرارتی پانل هایی از این غشاء نفوذ ناپذیر را به نیز وصل مینمایند . 


مزایای 

عایق ژئوممبران از مزایای اجرای این عایق می‌توان به مقاومت آن در برابر دمای 45- الی 75+ جایگاه اشاره کرد و همچنین به حیث مواد تشکیل دهنده مزایای زیست محیطی چشمگیری داراست . اجرای آن در پروژه‌ها همانند نصب ایزوگام بسیار پرسرعت می باشد به طوری که در هر روز 2000 متر مربع می‌توان نصب کرد . از ورود شوری آب دوری می‌نماید و از نظر اقتصادی نسبت به بتن یا این که سیمان بصرفه تر می‌باشد . همچنین دربرابر بلاهای طبیعی همچون ز‌لزله و اشعه ماورای بنفش و همچنین جلبک‌ها، باکتری‌ها، آتش سوزی، اسید‌ها و باز‌ها مقاوم می باشد . 


انعطاف پذیری فراوان بالایی در به عمل گیری در کنج‌ها و قوس‌ها و سطح های ناهموار دارااست .از کاربردهای ژئوممبران می‌توان به ذخیره آب ناشی از نزولات آسمانی در فصل زمستان برای استفاده کشاورزی در فصل تابستان ،در رویش آبزیانی همچون ماهی و میگو و… و احداث دریاچه مصنوعی برای رشد اردک و غازو…،در ایزولاسیون تونل‌ها و سدها و کانال‌های انتقال آب و همچنین در عایق‌کاری استخر‌های اختصاصی ورزش‌های آبی‌رنگ مانند شنا و قایقرانی و اسکی روی آب ،در تصفیه خانه‌های صنعتی برای جلوگیری از ورود پساب فاضلاب به سفره‌های پایین زمینی و… . . اشاره کرد .